Taivaan Lapsen Taival

Vapahtajani Jeesuksen jalanjäljissä

Kutsu Jumalan perheeseen

on December 23, 2015

 

Kuulutko sinä Elävän Jumalan perheeseen! Hienoa jos…

…mutta ellet, niin tiedätkö, että voit tulla Jumalan lapseksi?

Nyt, siinä, tänään. Parempaa Isää ei voisi toivoa! =)

Lankeemuksen jälkeen poikkesimme kukin omalle tiellemme, mutta Jumala lähetti Poikansa Jeesuksen etsimään sitä, mikä oli kadonnut. Kehoitus on: “Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne“, Hpr 4:7. On pelastuksen päivä!

Helluntaina Pietari neuvoi kutsun kuulleita: “Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.” Apt 2:38.

Mikäs hoppu tässä ja mitä ne oikein vouhkaa?! Joku miettii tykönänsä ja ajattelee, ettei mitään maita mullistavaa ole ennenkään käynyt, tuskin nytkään, tai ainakaan minun elinakanani.

“Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?” Ro 2:4. Ja miksi näin?

“Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.” 2. Pi 3:9. Koska hän rakastaa meitä jokaista!

Onko se nyt sitten aivan varma, että tämä koskettaa minuakin?

“Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus. Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista.” Apt 17:(24-)30,31.

Kyllä. Se koskettaa sinuakin.

Mitä vastaaminen sitten hyödyttää? Hyödyttääkö se jokaista?

“Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi.” Lu 13:24.

Ketään ei ole lähtökohtaisesti suljettu ulkopuolelle. Usko on ilmainen lahja, Jumalan armoa, mutta edellyttää kuuliaisuutta päästä sisälle taivasten valtakuntaan.

“Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä.” Joh 3:36. “Ei jokainen, joka sanoo minulle: ‘Herra, Herra!’ pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.” Matt.7:21. “..sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.” Ro 2:13. “Älköön kukaan pettäkö teitä tyhjillä puheilla, sillä semmoisten tähden kohtaa Jumalan viha tottelemattomuuden lapsia; älkää siis olko niihin osallisia heidän kanssaan.” Ef 5:6,7.

Sillä, kuka sinä itsessäsi olet, ei ole merkitystä. Jo se, että hengität, on suunnaton Jumalan rakkauden osoitus sinua kohtaan! Tie tulee kulkea Jeesuksen ansioiden perustalla ja usein se käy helpommin sellaiselta, jolla ei lihassa niin ole, mihin nojaisi muutenkaan. Sydämen kuuliaisuus on kuitenkin se, mikä osoittaa, onko uskomme elävä.

Älä ajattele, että sinulla tulisi olla valmiina kaikki, tai mitään. Vain hänen voimassaan kykenet taistelemaan synnin voimaa vastaan, et ilman sitä. Moni kutsuttu luulee omin avuin pärjäävänsä. Toisaalta moni luulee olevansa kelpaamaton, kun ei itsessään ole mitään. Vain armosta olemme pelastetut!

“Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo. -Sillä “jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu”. Ro 10:4,13. On turha luottaa itseensä. On luotettava häneen. Jumalan Sanaan!

“Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän mieleensä, ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä, ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: ‘Tunne Herra’; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut. Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä.” Hpr 8:10-12.

Tähän pääset tulemalla Jumalan lapseksi!

Nikodemukselle Jeesus mainitsi: “Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.” Joh 3:5. – Se ei tapahdu äidinmaidosta juomalla, ei koulun uskontotuntien tai rippikoulun perusteella, eikä tämän maailman perinteitä tai uskonnollisia tapoja noudattamalla. Ei edes luomalla oma jumalakuvansa, jonka turvin elelee ajatellen, ettei hätiä mitiä.

“Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt.” Joh 3:8. “Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt.” Joh 6:29. “Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä. Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen. Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.” Mat.7:17-20. Näissä Jeesus antaa kuvauksen siitä, miten ja kenen aloitteesta Jumalan lapseksi synnytään sekä miten elävä usko ilmenee.

Harrastatko idätystä tai muuta kylvämistä? Sitä kun soveltaa, näkee mitä Sanan siemen tekee. Se vain yksinkertaisesti ei voi olla tuottamatta lajinsa mukaista hedelmää. Jokaista, joka puhuu Raamattuun vedoten, ei ehkä kannata kuunnella. Ja myös itseään voi peilata valinnoistaan. Mitä ne kertovat sydämeni uskosta?

“Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka ovat uskoneet hänen nimeensä, jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.” Joh 1:12,13. “Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.” Ro 10:17.

Here, I rest my case for now. Menikin siihen koko päivä, kun ei niin kovin tuttujakaan raamatunpaikkoja muistanut, mistä löytyvät. Sietäisikö hiven petrata =). Nyt joka tapauksessa päätän omalta osaltani anomukseen:

“Valitsethan sinäkin liittyä Jumalan perheeseen!”

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: